LINEBURG


<< Пред. стр.

страница 4
(всего 11)

ОГЛАВЛЕНИЕ

След. стр. >>


14.Определите стихотворный размер приведенного отрывка:
Нивы сжаты, рощи голы,
От воды туман и сырость.
Колесом за сини горы
Солнце тихое скатилось

а) ямб;
б) хорей;
в) дактиль;
г) амфибрахий;
д) анапест.

15.Выберите понятие, к которому относится определение: повторение гласных звуков, преимущественно ударных, основной элемент фоники -
а) аллюзия;
б) аллитерация;
в) ассонанс.

16. Автор произведений: "Заговор Фиеско в Генуе", "Дон Карлос", "Рыцарь Тогенбург", "Поликратов перстень" -
а) Ф. Шиллер;
б) И. В. Гете;
в) Гейне;
г) Шлегель..

17. Какие из отечественных и зарубежных философов оказали наибольшее влияние на творчество Ф. И. Тютчева:
а) А. Шопенгауэр, И. Кант, H. Федоров;
б) А. Шопенгауэр, Л. Толстой;
в) 3. Фрейд, К. Юнг;
г) Ф. Шеллинг.

18. Литературное течение, сформировавшееся в конце 19- начале 20 века на принципах интуитивного постижения мирового единства через обнаружение "соответствий" и аналогий; основывающееся на вере в близость внутренней жизни поэта к абсолютному; обращении к древнему и средневековому искусству в поисках генеалогического родства
а) символизм;
б) акмеизм;
в) футуризм;
г) имажинизм.

19. Для какой группы писателей середины XX века наиболее характерно воплощение темы праведничества, начатой еще в классической русской литературе:
а) Тендряков, Распутин, Солоухин.
б) Солженицын, Распутин, Можаев, Астафьев.
в) Солженицын. Распутин.

Татар теле ??м ?д?бияты укытучылары ?чен тестлар

1.Синтетик б?йл??че чараларга керми:
а) кушымчалар;
б) б?йлекл?р, б?йлек с?зл?р;
в) м?н?с?б?тле с?зл?р;
г) ян?ш? тору.

2."Х?ср?? в? Ширин" ?с?рене? авторы кем?
а) Хар?зми;
б) Хисам Кятиб;
в) Котб.

3."М?гарифк? ??в?л башлап адым салган, милл?т ?чен б??а ?итм?с кыйбат х?зр?т", - дип Г. Тукай кемне атый?
а) К.Насыйрине;
б) Ш.М?ржанине;
в) Р.Ф?хретдиновны.

4.Татар ?д?биятында м?гъриф?тчелек реализмына кем нигез сала?
а) К. Насыйри;
б) М. Акъегет;
в) 3. Бигиев.

5. .Антропонимика -
а) географик атамаларны тикшер? торган ф?н;
б) лексикологияне? термин, атамаларны ?йр?т? торган тармагы;
в) ономастиканы? кеше исемн?рен ?йр?н? торган б?леге.

6. М?ст?кыйль с?з т?ркемн?ре югары уку йортлары программаларында (КДУ, КДПУ) т?б?нд?геч? билгел?н?:
а) исем, сыйфат, сан, р?веш, фигыль, алмашлык;
б) исем, сыйфат, фигыль, р?веш, сан, алмашлык, аваз ияртемн?ре;
в) исем, сыйфат, р?веш, х?б?рлек с?з, фигыль, сан, алмашлык, аваз ияртемн?ре.

7. Экспрессия -
а) уй -фикерл?рне?, хис -кичерешл?рне? т?эсирле тасвирлануы, г??д?л?н?е;
б) мактауга, к?л?г?, шаяруга, мыскыллауга корылган кыска шигырь;
г) ?д?би ?с?рне? кайсы да булса кис?ген т?шереп калдыру.

8 Сюжет сызыгы:
а) кереш, башлам, вакыйгалар ?стерелеше, т?енл?неш, чишелеш, и? югары нокта;
б) кереш, башлам, т?енл?неш, чишелеш, и? югары нокта, со?гы с?з;
в) кереш, башлам, т?енл?неш, вакыйгалар ?стерелеше, ин югары нокта, чишелеш, сонгы с?з.

9. "Туфан - ?зе бер чор" - кем язган?
а) Илдар Юзеев;
б) ?ади Такташ;
в) Сибгат Х?ким.


10. Ш?рык поэзиясенд? ки? таралган жанр
а) газ?л;
б) с?ях?тн?м?;
в) кыйсса.

11 .Репрессиял?р чоры турында язылган ?с?р:
а) C. Шакир "?лемн?н к?члер?к";
б) ?. Касыймов "Гомер ике килми";
в) Ш. Усманов "?птери агай хик?ясе".

12 .Г. Ибра?имов оештырган ??м редакторы булган журнал
а) "Октябрь баласы";
б) "М?гариф";
в) "Уклар".

13. .Агач к?р?к с?зтезм?сене? морфологик т?зелеше:
а) сыйфатлы исем с?зтезм?;
б) исемле исем с?зтезм?;
в) р?вешле исем с?зтезм?.

14. .Ш?хесне коллектив аша т?рбиял??не? аерым билгел?ре:
а) уртак эшч?нлек, ?зара ?аваплылык, ?зидар? органнарын оештыру;
б) ш?хес бел?н ??р к?н ??г?м? ?тк?р?;
в) аерым бер максатка иреш?.

15. Ф.?мирханны? социалистик ??мгыятьк? шарж итеп язылган ?с?ре кайсы:
а) "Габделбасыйр гыйшкы";
б) "Картайдым";
в) "Урталыкта";
г) "Ш?фигулла агай".

16. Катлаулы кушма ќљмлђ тљрен билгелђгез: "Сугыш бетеп бер ел узгач, кайтты ул минем кара егетем, минем Бђхетгђрђем!" (Ђ.Еники)
а) књп тезмђле катлаулы кушма ќљмлђ;
б) бер-бер артлы ияртњле књп иярченле кушма ќљмлђ;
в) тићдђш иярњле катлаулы кушма ќљмлђ;
г) тићдђш тњгел иярњле књп иярченле катлаулы кушма ќљмлђ.

17. Ќљмлђнећ тљрен билгелђгез: "Халыкныћ белђсе килђ: нђрсђлђр сатмакчы ул. (Г.Бђширов).
а) иярчен хђбђр ќљмлђ;
б) иярчен максат ќљмлђ;
в) иярчен тђмамлык ќљмлђ;
г) иярчен ия ќљмлђ.

18. "С?лим?, яки гыйфф?т" повестены? авторы
а) Г. Тукай;
б) Г. Исхакый;
в) P. Ф?хреддин.

19. Ш?рык ?д?биятларындагы кемне яки н?рс?не д? булса гад?тт?н тыш к?пертеп мактаучы лирик жанр, аа ба ва ...р?вешенд? рифмалаша:
а) касыйд?;
б) м?дхия;
в) м?рсия;
г) газ?л.

20. Фонема нђрсђ ул?
а) авазларныћ язудагы билгесе;
б) морфемаларны, сњзлђрне, сњз формаларын аеру љчен хезмђт итњче ић кечкенђ аваз берђмлеге;
в) сљйлђмнећ таркалмый торган ић гади берђмлеге;
г) сљйлђмнећ бер тын белђн ђйтелђ торган кисђге.

21. "Аныћ књзлренђ ак тљшкђн" дигђн ќљмлђ бер составлы фигыль ќљмлђнећ кайсы тљренђ кертелергђ тиеш?
а) билгеле њтђњчеле ќљмлђ;
б) билгесез њтђњчеле ќљмлђ;
в) њтђњчесез ќљмлђ;
г) гомуми њтђњчеле ќљмлђ.
.
22. Парлы исемнђрдђн генђ торган тљркемнђрне књрсђтегез:
а) ил-су, ќилђк-ќимеш, ашау-эчњ, алдым-бирдем;
б) ил-кљн, кат-кат, юк-бар, яну-кљю, яше-карты;
в) кайгы-хђсрђт, хатын-кыз, ир-ат, љс-баш, кул-аяк;
г) иќтимагый-мђдђни, кирђк-ярак, књргђн-белгђн.
23 .Татарстан Республикасы халыклары телл?ре турындагы законда каралган:
а) Татарстан Республикасы гражданнарына туган телл?рен ??м Татарстан Республикасыны? башка халыклары телл?рен ?йр?н? ??м укыту ?чен шартлар т?эмин ит?;
б) телл?рне юридик яклау буенча законнар ?ыелмасы т?з?;
в) Татарстан Республикасы законнарын ??м башка хокукый актларны бастырып чыгару.

24 .Затланышсыз фигыльл?р кайсы пунктта бирелг?н?
а) к?тк?н вакыт, кайткач;
б) ?ит?рбез, тынычлан;
в) ты?лыйсы?, укы;
г) эшл?с?, языйм.

25 "Г?з?л холык бел?н аз гыйлем д? - к?п, кыска гомер д? - озын булыр". Бу кем с?зл?ре?
а) халык;
б) И. Х?лфин;
г) P. Ф?хреддин.

26. Мифологияне? поэтик- стилистик алымнары кайсы ?с?рд? чагылыш таба?
а) M. Ф?йзи "Галиябану";
б) ?. Такташ "?ир уллары";
в) T. Ми?нуллин "?лдермешт?н ?лм?нд?р".

27. Татар ?д?биятын укыту методикасында ??г?м? методын башлап кем т?къдим итк?н?
а) К.Насыйри;
б) Г.С?гъди;
в) Г.Ибра?имов;
г) Г.Тукай.


28. М.Кашгарыйны? "Диване л?гатет-т?рк" хезм?те кайсы т?ркемг? карый:
а) рун язулы ист?лекл?р;
б) уйгур язулы ист?лекл?р;
в) гар?п язулы ист?лекл?р;
г) т?рки телле ист?лекл?р.

29. .М?х?мм?дьяр яш?г?н ??м и?ат итк?н чор
а) Болгар чоры;
б) Алтын Урда чоры;
в) Казан ханлыгы чоры.

30 ."Х.Туфанны? шигъри м?кт?бе"н? керг?н язучылар
а) ?.Такташ;
б) З?лф?т;
в) М.??лил.

31. ?д?би ?с?р анализлаганда т?п уку-укыту методы булып:
а)эвристик;
б)репродуктив;
в) и?ади уку;
г) тикшерен? тора.
32. Иртђнге - [ иртђћгэ`], бу - ассимиляциянећ кайсы тљре?
а) ирен ассимиляциясе;
б) борын ассимиляциясе;
в) саћгыраулыкта-яћгыраулыкта ярашу;
г) тел арты џђм кече тел ассимиляциясе.
33. -лык//-лек кушымчасы ярдђмендђ кайсы сњз тљркеменђ караган сњзлђр ясала?
а) исем;
б) исем, сыйфат;
в) сыйфат;
г) исем, сыйфат, алмашлык.
34. "Бер иптђшемђ серне сљйлђдем." (Г.Исхакый) ќљмлђсендђ бер сњзе
а) књрсђтњ алмашлыгы;
б) микъдар саны;
в) билгесезлек алмашлыгы;
г) билгелђњ алмашлыгы.
35. Тљшем юнђлешендђге фигыль тњбђндђге мђгънђне белдерђ:
а) њтђњче эшнећ њтђлњенђ сђбђп була;
б) эш кешегђ яки предметка читтђн тљшђ;
в) њтђњче эшне њзе башкара;
г) тљшем килеше белђн белдерелгђн њтђњчене књрсђтђ.
36. Баш килешне талђп итњче бђйлеклђр кайсы тљркемчђдђ бирелгђн?
а) кадђр, чаклы, таба, тикле, каршы;
б) кадђр, чаклы, белђн, љчен, шикелле, аркылы, аша;
в) башка, бњтђн, бирле, соћ;
г) тљсле, соћ, бљтен, элек, тыш,ары.

37. Популяр ќыр булып киткђн тњбђндђге шигырьлђрнећ авторы: "Мђтрњшкђлђр", "Яшь наратлар", "Бљркет турында ќыр", "Серле чђчђк".
а) И.Юзеев;
б) Зљлфђт;
в) Р.Фђйзуллин;
г) М.Шиџапов.
38. Татар теле галимнђре џђм белгечлђре арасында диктантларга карата тискђре мљнђсђбђт белдерњче методистны билгелђгез
а) М.Корбангалиев;
б) Г.Ибраџимов;
в) М.Фазлуллин;
г) М. Галлямова.
39.Ижтимагый - [ичтыймагы`й], бу - нинди књренеш?
а) ассимиляция;
б) диссимиляция;
в) редукция;
г) элизия књренеш.
40. Аныклагычлар янында ике нокта тњбђндђге очракта куела
а) аныклагыч алмашлык белђн белдерелгђн сњзне ачыклап килгђндђ;
б) аныклагыч вакыт џђм урынны белдереп килгђн сњзлђрне аныклаганда;
в) аныклагыч фигыльлђр белђн белдерелгђн кисђклђрне яки хђбђрне аныклап килгђндђ;
г) аныклаучы теркђгечлђр яки теркђгеч сњзлђр алдыннан.
41. .Композиция -
а) кешел?р ??м вакыйгаларны? ?зара м?н?с?б?те;
б) вакыйгаларны т?п максатка яраклы итеп урнаштыру;
в) материалны б?лг?л?мич? урнаштыру.

42 .Текстология -
а) ?с?р текстларын т?нкыйди тикшер?;
б) ?д?би ?с?рл?рд?ге ?зг?решл?р, вариантлар;
в) ?с?рне? и?ат ител? ??м басылу тарихын ?йр?н?.

43. "Књрђсећ, хђлемне аћлап, ђнинећ дђ йљрђге ђрнегђн булса кирђк." (А.Расих) ќљмлђсендђ књрђсећ
а) аныклагыч;
б) кереш сњз;
в) аерымланган кисђк;
г) эндђш сњз.


Тест для учителей английского языка

1.If you're a regular book-buyer you won't be surprised to learn that for several years now paperbacks have called the tune in publishing. This is as of those which sell millions of copies. What then is the point of hardbacks? Why are hardbacks still published and why do people still buy them?
а) less true for hardbacks
б) as true of books with limited appeal
в) the same for very popular novels
г) as true for paperbacks

2. A JOKE
There was once a man standing in the middle of the road with a box of powder in his hands. He was spreading it all over the road when a policeman saw him.
POLICEMAN: "What are you doing?"
MAN: "Spreading elephant repellent powder around."
POLICEMAN: "...................."
MAN: "Well, it must be good stuff then."
а) This powder's the most expensive.
б) There are too many elephants round here.
в) But there are no elephants round here.
г) That's a ridiculous thing to do.

3. CHOOSING A SMOKE DETECTOR FOR YOUR HOME.
TYPE A: IONIZATION DETECTORS.
TYPE B: OPTICAL SMOKE DETECTORS.
Research has shown that ionization detectors are often a little bit quicker to react to hot blazing fires than optical detectors optical detectors seem to be better at detecting smouldering fires than ionization types. Smouldering fires are often started by a cigarette having fallen down the back of a chair or sofa.
а) On the other hand;
б) Nevertheless;
в) In the same way;
г) In spite of this.

4. Most people who are ill would rather stay at home to recover than go into a hospital. Doctors recognise that a sick person..............................where he can see relatives and friends when he chooses. However, nursing a sick person at home puts mental and physical strains on all the other members of the household.
а) is better off being in a nearby hospital
б) can be a real burden to those around him
в) may feel uneasy about being at home
г) feels happier in an environment he knows

5. Lightning can travel at between 160 and 1 600 km per second and the temperature it generates can reach 30 000°, six times hotter than the surface of the sun. So what is remarkable is that..................although they may be badly hurt or perhaps permanently disabled in some way.
а) some people escape completely unharmed
б) many people hit by this force do not die
в) lightning never strikes twice
г) people are often struck by lightning

6.Выбор УМК на уроках иностранного языка зависит от ...
а) соответствия содержания обязательному минимуму образования иностранного языка;
б) качества полиграфии;
в) количества иллюстраций;
г) издательства.

7. Навыки говорения проверяются в системе традиционных и современных отечественных и международных экзаменов путем:
а) разновидности диалогов и монологов;
б) спонтанности речи;
в) соотношения различных форм устно - речевого общения;
г) тематикой и проблематикой общения.

8. Какое из предложенных заданий не является творческим:
а) вставить пропущенное слово;
б) написать письменно с опорой не текст;
в) записать ключевую информацию;
г) закончить предложение.

9. Содержание обучения письму на иностранном языке включает в себя:
а) письмо в жизни и на уроке;
б) графика, орфография, формы записи, письменная речь;
в) жанры письменных текстов;
г) письменные упражнения в системе обучения лексике, грамматике.

10. Какое из представленных заданий соответствует изучающему чтению?
а) бегло просматриваемый текст;
б) читаете только заголовки, названия рубрик;
в) читаете текст внимательно, делая пометки карандашом;
г) ищите конкретную информацию в тексте, опуская ненужные детали.

11.. Навыки говорения проверяются в системе традиционных и современных отечественных и международных экзаменов путем:
а) разновидности диалогов и монологов;
б) спонтанности речи;
в) соотношения различных форм устно - речевого общения;
г) тематикой и проблематикой общения.

12Составляющая иноязычной коммуникативной компетенции это:
а) речевая
б) языковая
в) социокультурная
г) речевая, языковая, социокультурная, компенсаторная, учебно-познавательная

13. Коммуникативное обучение иностранного языка есть процесс
а) изучения истории языка
б) овладение знаниями о языке
в) овладение грамматическими структурами иностранного языка
г) эффективного освоения иностранного языка для целей общения

14. Необходимым условием порождения речи является:
а) информационный пробел
б) вербальная и невербальная опора
в) характер речевой установки
г) естественная/ условная /ролевая /проблемная ситуация общения



Тест для учителей математики

1.Укажите в градусах значение угла arcsin (cos (- 315°).
а) 100°;
б) 135°;
в) 45°;
г) 60°.

2.Укажите уравнение, которое задает геометрическое место точек плоскости, равноудаленных от двух точек А(3;-2) и В(5; 6).
а) 2х+у+37=0;
б) 4х-у-14=0;
в) 3х+у-14=0;
г) х+4у-12=0.

3.Найдите все значения а, при которых число не является решением неравенства
а) решений нет
б)
в)
г) любое число

4. Найдите сумму координат точки с отрицательной абсциссой, ка
сательная в которой к графику функции у(х)=х2+4х+4 проходит через начало координат.
а) -2;
б) -16;
в) -1; г) 1.

5.Укажите наибольшее значение функции j = l - 1оg9 (3 -х) на отрезке [-1;5].
а) 12,1;
б) 14;
в) 3.5;
г) 2,05.

<< Пред. стр.

страница 4
(всего 11)

ОГЛАВЛЕНИЕ

След. стр. >>

Copyright © Design by: Sunlight webdesign